Priorytetem naszego Przedszkola jest pracować zgodnie z koncepcją Szkół Promujących Zdrowie.
Od 2017 roku jest możliwość ubiegania się o Krajowy Certyfikat Przedszkole Promujące Zdrowie. Rada Pedagogiczna Przedszkola Bajkowy Dom podjęła uchwałę o rozpoczęciu procedur. Ubieganie się o certyfikat zaakceptowali pracownicy przedszkola oraz przedstawiciele rodziców. Na przełomie lutego i marca 2018 roku zostały przeprowadzone badania ankietowe wśród pracowników, rodziców i dzieci 5-6 letnich. Następnie zespół dokonał oceny poszczególnych wskaźników oraz wymaganych dokumentów. Przeprowadził obserwacje, wywiady i na tej podstawie wypełnione zostały arkusze zbiorcze i sporządzenie raportu końcowego autoewaluacji.
23 marca 2018 roku na spotkaniu przedstawicieli społeczności przedszkola oraz zaproszonych gości i instytucji współpracujących z Przedszkolem Bajkowy Dom przekazano informacje o wynikach autoewluacji . Analiza wskazała problemy priorytetowe. Ważne były odpowiedzi rodziców i pracowników na pytania otwarte.
Przeprowadzona autoewaluacja pokazała nam w jakim miejscu znajdujemy się pod kątem naszych działań. Utwierdziła nas w tym, że kierunki naszej pracy, podejmowanej przez całą społeczność przedszkolną są prawidłowe, skuteczne i przynoszą oczekiwane efekty w zakresie promocji zdrowia fizycznego, psychicznego, społeczno-emocjonalnego i duchowego. Ponadto autoewaluacja wskazała nam co wymaga poprawy, wzmocnienia, rozwinięcia i udoskonalenia w zakresie 4 standardów.
Wnioski z autoewaluacji :
Problem priorytetowy do rozwiązania:
1. Niewystarczająca wiedza społeczności przedszkolnej na temat koncepcji Przedszkola Promującego Zdrowie.
2. Klimat i atmosfera panująca w naszej placówce sprzyjają realizowaniu różnorodnych zadań w zakresie promocji zdrowia.
3. Rodzice i pracownicy niepedagogiczni mają zbyt małą możliwość włączania się w życie przedszkola.
4. Nie wszystkie dzieci przestrzegają norm i zasad współżycia w grupie.
5. Działania prozdrowotne podejmowane w przedszkolu nie zawsze kontynuowane są w domu.
6. Nie zawsze stosowane są sprzęty ochronne (kask, ochraniacze na łokcie, kolana) np. podczas jazdy na hulajnodze, rowerze.
7. Brak chęci pokonywania drogi do i z przedszkola pieszo, rowerem, na hulajnodze.
8. Niewystarczająca wiedza rodziców na temat skutków psychofizycznych przyprowadzania do przedszkola chorego dziecka.
9. Potrzeba wzmocnienia współpracy z rodzicami na etapie planowania działań wspierających.
10. Wzmacnianie działań dla polepszania zdrowia własnego i członków rodziny.
Wyniki badań stały się okazją do refleksji i zmotywowały nas do podejmowania dalszych działań w kierunku osiągania jeszcze lepszych wyników w zakresie promocji zdrowia.